sequoia-over-ons-aggie-spijkers-home

Aggie Spijkers

Vermogensbeheerder | Financieel Planner

Mijn werkdag.........


“Mijn werkdag bestaat voor een groot deel uit contacten met relaties, potentiële klanten en netwerkcontacten. Met klanten ga je terug naar de start, de inventarisatie, neem je samen door of de wensen en doelen nog in lijn zijn en of er wijzigingen worden verwacht in de persoonlijke situatie. Je informeert of de dienstverlening naar wens verloopt, of er vragen en/of onduidelijkheden zijn die niet eerder aan de orde zijn gekomen.”

Lees verder

"Een betere vraag is: welk rendement heeft u nodig? Daar moet je naartoe werken."

Het kennismakingsgesprek

“Bij een eerste ontmoeting vertel ik meestal eerst over Sequoia in algemene zin en kort over mijn eigen achtergrond. Het belangrijkste in zo’n persoonlijke kennismaking is natuurlijk dat de potentiële klant zelf aan het woord komt en daar neem je alle tijd voor. Je wilt niet alleen de gehele financiële huishouding in kaart brengen, maar je bent ook geïnteresseerd in wat hem of haar bezighoudt en bovenal wat iemand wil bereiken en verwacht. De doelstellingen probeer je samen zo concreet mogelijk te maken en daar waar nodig geef je richting aan. Het najagen van een zo hoog mogelijk opbrengst bij zo laag mogelijke kosten is bijna nooit de juiste keuze. Een betere vraag is: welk rendement heeft u nodig om uw specifieke doel (of doelen) te behalen? Daar moet je naartoe werken en in veel gevallen bewustwording creëren. Niet meer risico nemen dan nodig is voor het rendement dat wordt nagestreefd.”

Het najagen van een zo hoog mogelijk rendement is daarbij meestal niet de juiste keuze.

Waarom wilt u beleggen?

“De meest fundamentele vraag is eigenlijk: waarom wilt u beleggen? Je kunt een prachtig verhaal vertellen over mooie rendementen en wat je daarbij voor de klant kunt betekenen. Maar daar gaat het niet om. Je zoekt niet vanuit jouw oplossing, maar vanuit de vraag en behoefte van de gesprekspartner bij je aan tafel. Daar moet je in alle rust de tijd voor nemen en vooral een luisterend oor hebben. Alleen dan kom je tot een passend advies.“

Neem contact op met Aggie

reCAPTCHA is required.

Inloggen

Klik op onderstaande button om direct in te loggen in uw portefeuille.

Hulp nodig bij het inloggen? Klik hier voor een instructievideo.

Wilt u liever direct inloggen bij de bank van uw keuze, klik dan hier.