Het is een beetje mijn missie
“Het stond me al niet aan dat ik bij mijn vorige werkgever steeds meer producten moest adviseren waarvan ik wist dat ze voor de klant niet altijd het beste waren. De druppel was dat mijn klantenportefeuille verdubbeld zou worden. Ik moest jaarlijks meer klanten gaan adviseren dan er dagen in een jaar zijn. Dat gaat gewoon niet. Je moet je klanten regelmatig zien om goed werk te kunnen leveren. Elk jaar gebeuren er dingen in het leven van een klant die een dusdanige impact hebben op zijn vermogen, dat je daar rekening mee moet houden. Bijvoorbeeld als een kind van de klant 18 jaar wordt, omdat je dan eenmalig een grote schenking mag doen voor bijvoorbeeld de financiering van een eigen woning. Je moet ook de tijd hebben om gevoelige zaken te bespreken zoals zorginkoop op latere leeftijd. Dat je dus ook weer niet alles weg moet schenken.”
Recht door zee
‘Ik vind het belangrijk dat ik het beste advies geef aan mijn klant. Die ruimte wil ik hebben. Het heeft met mijn aard te maken. Als ik niet juist behandeld word, bekruipt me altijd een vervelend gevoel. Daar doe ik dus ook niet aan mee. Ik wil de klant altijd recht in de ogen kunnen kijken.”
Elk jaar gebeuren er dingen in het leven van een klant die impact kunnen hebben op zijn vermogen, waar je rekening mee moet houden.