Lange termijn
“Elk vermogen heeft zorg nodig, want het is niet de bedoeling dat de klant daar slapeloze nachten van krijgt. Ik zie het dan ook als onze voornaamste taak om alle zorgen van de klant op dat terrein volledig weg te nemen. Wat ik daarmee precies bedoel? Natuurlijk wil je dat het vermogen dat je voor de klant beheert rendeert, maar er moet voldoende ruimte blijven voor andere bestemmingen. Je wilt niet dat beleggen voor problemen zorgt. Goed vermogensbeheer is dus niet vlug, vlug zoveel mogelijk beleggen.”
Realistisch
“Daarom gaat er ook altijd een stap aan vooraf voordat we met vermogensbeheer beginnen.
Dat begint al bij het eerste kennismakingsgesprek. Dan bekijken we zorgvuldig waar de wensen en doelstellingen van de klant liggen. Vervolgens, en dat is crucial, worden in een persoonlijk financieel overzicht die doelen naast de mogelijkheden gelegd. Daardoor krijgt de klant een reëel beeld van wat wel en niet kan. Dat geeft meer rust.”
Gedeeld belang
“Beleggen doe je dus alleen met geld dat echt over is op de lange termijn. Pas dan kun je voor de klant ook een optimale strategie uitzetten, met weloverwogen risico’s en mogelijkheden tot herstel. Alleen zó kunnen de jaren met een hoog rendement de jaren met mindere resultaten overtreffen. Die aanpak voorkomt dat de klant slapeloze nachten heeft vanwege zijn beleggingen en zorgt ervoor dat ik ‘s morgens met een gerust hart in de spiegel kan kijken. Die rustige hand van beleggen is de basis van gestage groei en daarmee een gezamenlijk belang.”